Bion i hudiksvall kan släpa pungen i gruset

Igår kväll var jag och Frida på bio.
Började med att vi var lite sen, typ 5-10 min kvar tills bion började när vi var där.
För det första så var popcornen slut, och tyvärr kan man tydligen inte fixa nya. (det är ju inte reklam i en kvart eller så e)
Och vad är en bio utan biopoppcorn?
Sen skulle vi köpa två biljetter iallfall, men ne dom tog inte kort, inte våra kort iallfall..
Tur att vi löste det ändå.
Sur som ett bi blev jag.
Lever vi inte i 2009 där elektroniken har utvecklats till mobiltelefoner som är lika små som tändsticksasakar
OCH med dom mobiltelefonerna kan man surfa på nätet och även spela guitar hero,
 vi kan betala våra räkningar över internet med hjälp av en liten dosa,
 dom bärbara datorerna börjar närma sig i den storlek så du kan stoppa den i fickan och ta en springtur... Men det ska gudarna veta att i hudiksvall har vi en nyrenoverad biosalong, men vi tar inte kort  (inte alla) och vi poppar inte popcorn till våra kunder.
Jag har alltid sagt att hudiksvall ligger efter i utveckligen.
Inte för att jag påstår att ilsbo är mkt bättre, då föredrar jag faktiskt hudiksvall ;)
Men filmen var rätt bra iallfall, kunde ha varit en halvtimme kortare tror jag.

Idag är jag barnvakt, jag erkänner att jag gärna hade legat kvar i sängen en stund till i morse..
Ikväll vet jag inte riktigt vad som  hända skall, kanske kommer Simone förbi.
Jag känner för att träna.. Undrar om jag ska ta mig en springtur och visa strupen vad den går för eller om jag ska vila ut förkylningen riktigt tills på måndag då allvaret börjar på riktigt.
Det visar sig.


Nu ska jag mysa med mina småsyskon.
Dom kanske är sugen på lunch?

None


Over and out

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0