Upp och hoppa, ligg inte och dra dig


Upp och hoppa, klockan halv nio var jag vaken och redo för lite träning.
Käkade frukost och dona på lite innan det var dags att börja dra sig mot gymet.
Klockan tio vart det pump-pass, det var år och dar sen men välbehövligt, sen tio över elva vart det lite bodybalance.
 Riktigt härligt, och jag älskar att inte sova bort hela dagen och vara seg som en zombie hela dagen och även att solen har lyst från ja, nästan en klarblå himmel idag.

Klockan två var det dags att dra sig mot praktiken på avdelning 8 (medicin)
något som retar mig och gör mig i stort sett förbannad är att vi elever som inte får ett enda öre betalt ska behöva jobba och slita på en helg.
Jag menar, resten av personalen får till och med MER betalt för att det är helg, och vi får ahh... Mat fårn pulsen Wiihoo ?
Man tappar helt motivationen till att gå dit när jag vet att jag istället kan åka till Bergsjö och tjäna pengar och göra ungefär exakt samma sak.
HEJ utnyttning av arbetskraft..
Men annars har det faktiskt rullat på bra idag, och jag kanske klarar mig i sex veckor..
Förtuom att någon släng, stulit eller brännt upp alla mina saker i mitt skåp?
Arbetskläder, arbetskor, namnskyllt, lepsyl, tuggummi, raportblad osv har någon gullig människa tagit hand om.. Jag vill gärna ha tillbaka dessa saker, jag liksom behöver mina skor att jobba i....
Kan ju säga att jag kommer skriva hata i pannan på den människa som tagit sakerna.

Nu ska jag kolla på film och sova lite.
Imorgon blir det praktik 07-16(ni hör ju, på en söndag utan att få ett enda öre, galet idiotisk)
 sen lite t-t-t-trääääning!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0