Påsk

Wallander filmen är nu slut och jag är mätt på godis!
 
Elin sov här i natt, trevligt minsann. Ja jag kan inte påstå att vi gjorde så mycket igår.
Elin somnade på soffan och jag bombade hela min telefonbok med Gladpåsk hälsningar, jag hade tråkigt och har gartis sms.
Lite senare kom mamma och Dag hem från Åland, de hade köpt med sig massa godis och dryck.
AnnaKarolina har även börjat sälja damsugare så en sån köpte vi med, den kan det mesta, skura golv, damma, damsuga, putsa fönster, och rena ruften i huset, få huset att lukta som en sommardag, ja you name it.
 
Jag och Elin skulle egentligen ta oss ner på sjön och kolla när grabbarna anglade, men jag vet inte riktigt varför vi inte tog oss ner, vi litade nog inte riktigt på att grabbarna var nere på sjön.
 
Mina småsyskon inklusive mig har hamnat i sockerkoma, nästan iallafall.
Det är ju påsk och på påsken äter man godis mest hela tiden tycker jag...
Dessutom ska jag på påskmiddag idag hos farmor med kusiner och allt vad det är, ja det känns nästan som jul, man äter och äter, godis och mat om vart annat.

Det är ju ett strålande kalas väder ute idag och jag borde egentligen gå ut, men jag hinner inte riktigt med det nu, tiden rinner iväg och jag borde egentligen ta och göa mig iordning. Pappa är här om en timme och jag sitter fortfarande med en handuk i håret.

För övrigt ska jag jobba hela påskhelgen. Jag vet inte om det riktigt var ett bra drag av mig att tacka ja.Men i vilketfall så får jag en lön som lappar ihop min trasiga ekonomi, Thank god for that.

//


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0